22 Temmuz 2012 Pazar

Sol Nedir? Sağ Nedir?

Sol Nedir? Sağ Nedir? 
  Yakın geçmişimizde bu kavramlar üzerinde çok duruluyordu. Hatta öylesine insanların beynini 
meşgul ediyordu ki; bu kavramlar yüzünden devletler birbirleriyle savaşıyor, halklar guruplara ayrılıyor, iki dost veya iki kardeş birbirine düşman oluyordu. (Makalenin sonunda yanlış anlaşılmamak için burada hemen belirtmek isterim ki: ne komünistlik (ortaklaşacılık) ne de sömürgeci sermayecilik, sol ve sağ kavramlarını ifade edemezler. Sol ve Sağ kavramlarının, bu iki iktisadi yönetim şekilleriyle beraber anılmaları sadece Sömürgeci Batının bir Tezgahıdır.) Şimdi konumuza dönecek olursak; bütün bu olaylar, bir insan olarak beni de, bu kavramlar konusunda düşünmeye yöneltti. Eğer gerçekten bu kavramların ne ifade ettiklerini öğrenmek istiyorsanız makaleyi sonuna kadar  okuyun!   
            Aslına bakarsanız sol ve sağ dediğimiz kavramlar, insanlığın var olduğu günden beri vardır. Bunu sizlerin de daha kolay anlayabilmesi için bir örnek ile formüle ederek anlatmak istiyorum.  İnsanlığın varoluşu ve bu varoluşu devam ettirebilmesi için gerekli olan fiziksel ortamın bütününe '' YAŞAM'' diyoruz. Öyleyse yaşamdan söz edebilmek için bu iki unsurun mutlaka var olması gerekiyor. 
                 
                          İNSAN + VAR OLDUĞU FİZİKSEL ORTAM = YAŞAM


       Şimdi de Yaşamın neye eşit olduğuna bir bakalım. Çok defa duyduğumuz ''İKTİSAT'' sözcüğünün Türkçe karşılığı tutumluluktur. Ama bizlerin, İktisat sözcüğüne yüklediğimiz anlam ise hem üretmek hem de tutumlu olmak olduğu için sadece tutumluluk kavramı anlatmaya çalıştıklarımızı ifade edemez. Bu yüzden bu makalemde İKTİSAT sözcüğünü kullanmayı tercih edeceğim.
    Sizlere bir soru sormak istiyorum. 
- '' Hiç kimsenin çalışmadığı bir dünyada yaşam devam edebilir mi?''
    Bence ASLA devam edemez! Çünkü çalışırsan (üretim) ve ürettiğini gerektiği kadar tüketir isen ( tutumluluk) yaşamını devam ettirebilirsin. Buradan yola çıkarak yaşamın devamlılığının üretim + tutumluluk olduğunu görüyoruz. Yani;

             ÜRETİM + TUTUMLULUK =  YAŞAM =  İKTİSAT    demektir.

   Önceki eşitlilkten de ; insan + var olduğu fiziksel ortam = yaşam olduğunu biliyorduk.
   Her iki eşitliği göz önüne alırsak;

           İNSAN + VAR OLDUĞU FİZİKSEL ORTAM İKTİSAT    sonucunu buluruz.

    Bu eşitlikte insanın var olduğu fiziksel ortamı daha açıklayıcı bir ifadeye dönüştürmek istersek şöyle ifade edebiliriz: bu dünyada insan dışındaki herşey. (denizler, ormanlar, hayvanlar, bitkiler, doğal kaynaklar...) 
   Peki bu insan dışındaki herşeyi biz genel olarak İKTİSAT BİLİMİN'de nasıl tanımlıyoruz? Evet herkesin de çok iyi bildiği bir kavramla, yani ''SERMAYE'' ile.

   Sonuç olarak özetlemeye çalışırsak; 

          İNSAN + SERMAYE İKTİSAT  denklemini buluyoruz.

   Peki her insanın doğuştan gelen ve kalıtlarında saklı olan kendine özgü huyları olduğunu da çok iyi biliriz. O zaman şöyle bir soru sormak istiyorum. 
    ''-Denkleme bakarsak, insanın olmadığı yada sermayenin olmadığı bir yaşam düşünülebilir mi?
    ''-Kesinlikle HAYIR!'' 
      Her ikisi de yaşamımızı sürdürebilmemiz için gerekli. Bütün bu yazdıklarımıza dayanarak en can alıcı soruyu soruyorum!
  ''- Bir insan olarak, siz bu denklemde hangi kavrama daha çok değer veriyorsunuz? İnsan'a mı yoksa Sermaye'ye mi?''
  
    Benim cevabım: '' - Ben İnsan'a daha çok değer veririm.''
    Tüm bu söylediklerimizi esas ana sorumuza bağlar isek; Sol Nedir? Sağ Nedir?
    
   İşte, eğer sen insana daha çok değer veriyorsan ve sermayenin ise sadece insanlığın yaşamını sürdürebilmesi için gerekli olduğunu düşünüyorsan, o zaman dünyaya ''SOL'' pencereden bakıyorsun demektir.
   Yok eğer, sermaye benim için insandan daha değerli, gerekirse sermayem için güç kullanarak insanları katlederim, hiç kimsenin gözünün yaşına bakmam diyorsan o zaman dünyaya '' SAĞ '' pencereden bakıyorsun demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Yaşasın Vatan Yaşasın Türk Milleti